Dijous 6 d'octubre enceterem ja el nou tema, que tractarà sobre els climes i paisatges del món.
En el desenvolupament d'aquesta unitat didàctica serà molt important la participació ACTIVA de tots vosaltres. A continuació detallaré de que es tracta i com serà aquesta nova tasca de la Unitat Didàctica 2.
En primer lloc, recalc que és un treball en GRUP, això vol dir que TOTS ELS MEMBRES DEL GRUP han de treballar per igual. No és lògic dividir-se les tasques i cada un faci la seva part, ho juntem i ho donem per útil. Això no se diu treballar en grup, això se diu treballar individiualment i presentar la tasca amb el nom de tots de manera col·lectiva, però hi haurà parts del contingut del treball que no en sabem res. Pensau que el món en el qual aviat en formareu part activa, i sobretot el món laboral, se treballa en grup. En teniu un exemple ben pròxim: els professors treballam en equip, encara que a les aules vinguem d'un a un, però darrera ens comunicam, i no sols entre nosaltres sinó també amb les vostres famílies, i altres membres de la comunitat educativa. Amb tot, aquesta actitud de saber treballar en equip l'heu d'adquirir, entre moltes altres bandes,a l'IES, així quan acabeu la vostra fase formativa, segur que en el món laboral és una competència que se vos demanarà! Per tant, ANEM A TREBALLAR-LA durant tot el curs!
Com que dels errors i de l'experiència s'aprèn, i m'heu demostrat que els grups que fereu no han funcionat al 100%, per això, aquesta vegada vos venen donats:
GRUP 1: clima equatorial
a) Cati
b) Nataly
c) Gustavo
d) Sergi
GRUP 2: clima tropical
a) Miguel Àngel
b) Micaela
c) Karen
d) Viviana
GRUP 3: clima desèrtic
a) Xisca
b) Alejandro Gaviria
c) Bea
GRUP 4: clima polar
a) Josefina
b) Jaume
c) Cristina
d) Ricardo
GRUP 5: clima d'alta muntanya
a) Nerea
b) Alejandro Gómez
c) Josue
De què tracta i com hem de fer la tasca? Com en la passada Unitat Didàctica heu d'elaborar una presentació (Microsoft power point o amb l'Office, però ha de ser una PRESENTACIÓ, no un full de text). Per a l'elaboració de la presentació, seguireu el següent GUIÓ:
1. PORTADA: Nom del Clima; Una imatge exemplificativa; Nom dels autors; Curs i data.
2. DESENVOLUPAMENT: diapositives, que han de seguir el següent esquema:
a) Descripció de la localització i exemplificat amb un mapa.
b) Descripció de les temperatures i exemplificat amb un climograma.
c) Descripció de les precipitacions i exemplificat amb un climograma.
d) Descripció de la vegetació i exemplificat amb mínim quatre imatges.
e) Descripció de la fauna i exemplificat amb mínim tres imatges.
f) Descripció de la població i exemplificat amb mínim dues imatges.
g) Diapositiva de síntesi: fer una taula (2 columnes x 7 files) en que incloureu tota la informació anterior de manera sintètica.
3. BIBLIOGRAFIA I FONTS D'INFORMACIÓ: heu d'indicar les fonts d'informació i la bibliografia consultada: llibres, webs, enciclopèdies, revistes, etc.
Si teniu dubtes concrets sobre la tasca, no ho tractarem a classe, ja que les classes les utilitzarem per anar desenvolupant els continguts generals del tema; per tant del que es tracta, és que si ha quedat algun dubte m'ho indiqueu als comentaris que podeu deixar en el bloc. Vos contenstaré el més aviat possible.
Aquesta tasca s'ha d'entregar DIMARTS 18 D'OCTUBRE DE 2011, en la qual començarem les exposicions orals a l'aula (avís: TOTS ELS MEMBRES DEL GRUP HAN D'EXPOSAR AL MENYS UNA PART, i la part a exposar seré jo la que ho indiciaré, per tant TOTS ELS MEMBRES DEL GRUP HAN DE DOMINAR TOT EL CONTINGUT DEL CLIMA EN QÜESTIÓ. A continuació i després de l'exposició oral hi haurà un torn de preguntes per si ens han quedat dubtes als oïents.
En quant al calendari de l'exposició oral a l'aula, ho sabreu per una entrada posterior al bloc o vos avisaré a l'aula quin dia concret serà el de l'exposició.
I en darrer lloc, penjaré la rúbrica d'avaluació d'aquesta tasca possiblement aquest cap de setmana! Per favor, mirau-la i fixau-vos en aquelles coses que són importants per ser avaluats positiviament.
Endavant!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada